شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

خاطرات یک برنامه نویس پایتون

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

یادگیری پی اچ پی در سال ۱۴۰۱ یا ۲۰۲۲

سال نو میلادی از راه رسید و الان در سال ۲۰۲۲ هستیم. یکی از دوستام سوالی تکراری از من میپرسه و فکر میکنم این سوال برای همه باشه و به همین خاطر خاستم مقاله ای بنویسم تا درباره ی یادگیری php در سال جدید صحبت کنم و ...

اگر قصد یادگیری پی اچ پی ( php ) را گرفته اید پس باید بدانید که به جای درستی آمده اید و من اینجا هستم تا با این مقاله هر آن چیزی که برای شروع یادگیری پی اچ پی لازم است به تو بگویم. حتما مقاله را تا آخر با حوصله مطالعه کن تا راه های اصلی یادگیری پی اچ پی را بدست بیاوری و هیچ مشکلی در یادگیری پی اچ پی نداشته باشی...

یادگیری پی اچ پی ‌( php ) در سال جدید

شروع یادگیری زبان پی اچ پی ( php )

در این مقاله یادگیری پی اچ پی را از منظرهای مختلفی بررسی میکنیم ، آینده ی این زبان را بررسی میکنیم ، به بازار کار و میزان درآمد زبان پی اچ پی میپردازیم ، افرادی که یادگیری پی اچ پی برای آنها مناسب است توضیح میدهیم ، مسیر درست و آموزش های مناسب را معرفی میکنیم و در نهایت مدت زمان یادگیری پی اچ پی را میخوانید...

یادگیری پی اچ پی ( PHP ) با دید آینده نگری

پی اچ پی هم اکنون محبوب ترین زبان برنامه نویسی بک اند ( back end ) وب سایت های جهان است یعنی در حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد کل وب سایت های دنیا با این زبان برنامه نویسی خلق شده اند.

اگر با دید آینده نگری بخواهید یادگیری پی اچ پی را شروع کنید باید متوجه این موضوع مهمی باشید که زبان پی اچ پی آنقدر در بحث وب عمیق است که حالا حالا بحث کنار گذاشته شدن این زبان وجود ندارد اصلا ...

آموزش زبان پی اچ پی در سال ۲۰۲۲

آموزش پی اچ پی در سال ۲۰۲۲ یا ۱۴۰۱

شاید بعضی از افراد پی اچ پی را پیشنهاد نکنند و دلایل خاص خود را داشته باشند اما بهتر است ابتدا به رزومه و کارهایی که این فرد پیشنهاد دهنده انجام داده است نگاهی بکنید ... مطمئن باشید ردپایی از پی اچ پی در زندگی حرفه ی او نخواهید دید.

در پاسخ به سوالی که گفته میشود زبان برنامه نویسی پی اچ پی آینده ای ندارد پاسخ من این است :

اگر فقط آخرین بروزرسانی پی اچ پی یعنی پی اچ پی نسخه ی ۸ را تست کنید و بهبود ها و قابلیت هایی که به این زبان در این نسخه اضافه شده است نگاهی بیاندازید تا ببینید که این زبان جدیدا آپدیت خوبی داشته است و حالا حالاها قصد رفتن ندارد !

اگر فقط فریمورک Laravel زبان برنامه نویسی پی اچ پی که محبوب ترین فریمورک توسعه ی وب هست را در نظر بگیریم میبینید که آپدیت های مرتب و پکیج ها و کتابخانه های عالی که روزانه در حال افزایش است نشان میدهد زبان برنامه نویسی پی اچ پی در حال رشد است و یادگیری پی اچ پی برای برنامه نویسان وب ضروری است.

پس از دید آینده نگری میتوان به راحتی گفت که این زبان برنامه نویسی آینده ی بسیار عالی دارد و در سالهای دیگر مطمئن هم رشد خواهد کرد.

تعداد فروشگاه های اینترنتی که روزانه با زبان برنامه نویسی پی اچ پی ساخته میشود در حال افزایش است و هر روز یک وب سایت جدیدی با زبان پی اچ پی بوجود می آید...

درسته که پی اچ پی در بعضی از زمینه های وب کمبود دارد و بجای آن از پایتون یا جاوااسکریپت و ... استفاده میشود ولی در حالت کلی بصورت میانگین پی اچ پی بهترین زبان وب است.

یادگیری پی اچ پی از نظر بازار کار و درآمد مالی

پی اچ پی واقعا زبان محبوبی است و در هر کشوری که شما باشید نیاز به برنامه نویس پی اچ پی هست چون تقریبا ۹۰ درصد وب سایت های موجود با زبان PHP است. بیایید یک نگاهی به سایت glassdoor بیاندازیم.

میانگین حقوق یک برنامه نویس پی اچ پی در این سایت تقریبا 80,000 دلار است. اگر با دلار امروزی یعنی ۳۰.۰۰۰ تومان حساب کنیم شما ماهانه حداقل ۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان حقوق داری !‌عالی نیست ؟‌

دوره ی آموزش پی اچ پی بصورت رایگان

این درآمدها برای کشور ایران هم تقریبا صحیح است و البته ما برای درآمد از زبان برنامه نویسی پی اچ پی فاکتورهای مختلف دیگری باید در نظر داشته باشیم.

درآمد از زبان برنامه نویسی PHP از روش های زیر ممکن است :‌

  • بصورت فریلنسری

  • استخدام در شرکت های برنامه نویسی

  • شروع نوشتن سایت یا سایت های تجاری ( پروژه های شخصی )

فریلسنر کسی هست که یک پروژه را از راه دور قبول میکند در مدت زمان خاصی انجام میدهد و بصورت انلاین تحویل میدهد و دستمزد خود را دریافت میکند. سایت های واسطه ی زیادی وجود دارد که برای شما پروژه ارائه میدهد و شما با انجام آنها حقوق میگیرید ... مزیت این روش از درآمد این است که اولا آزاد هستید و شما میتوانید در هر مکانی کار کنید ، دومین مزیت این است که مهم نیست برای پروژه چه اتفاقی میوفتد شما حقوقتان را میگیرید ...

در قسمت دوم یعنی استخدام در شرکت های مختلف برنامه نویسی هم شما میتوانید یک حقوق ثابت ماهانه + اضافه کاری و دیگر مزایا دریافت کنید. درست مثل اینکه شما استخدام دولتی هستید باید در یک تایم خاص در شرکت حاضر شوید و ماهانه یک حقوق ثابتی بگیرید . شاید در این روش امنیت مالی داشته باشید ولی پیشرفت در این زمینه خیلی کمتر است و ممکن است یک کار ثابت و تکراری را بارها و بارها انجام بدهید و هیچ خلاقیت و نوآوری نباشد ...

قسمت سوم که بهترین شیوه ی درآمد از برنامه نویسی ولی باید حتما ایده ی خلاقانه و شور اشتیاق کافی برای زحمت کشیدن داشته باشید. شما با نوشتن پروژه های شخصی آنلاین با زبان پی اچ پی میتوانید بی نهایت درآمد از این روش داشته باشید.

پس اگر به دنبال یادگیری پی اچ پی (PHP) هستید و از نظر درآمد تردید دارید تردید را کنار بگذارید و همین الان شروع کنید چون پی اچ پی یکی از پردرامد ترین حوزه های برنامه نویسی است.

این را در ذهن داشته باشید چه بصورت فریلنسری کار کنید چه استخدام شرکتی باشید چه پروژه ی کاملا شخصی داشته باشید ، درآمد زیاد زمانی حاصل میشود که با انگیزه و اشتیاق کامل برای برنامه نویسی وقت بزارید و تلاش کنید و تمام کارهای زندگی خود را همسو با خواسته ی خود بکنید.

یادگیری پی اچ پی برای چه کسانی مناسب است ؟‌

خبر خوب این است که یادگیری پی اچ پی هیچ محدودیتی ندارد و شما در هر سن و سالی که باشید میتوانید یادگیری این زبان برنامه نویسی را شروع کنید. یکی از مسائلی که باعث همگانی شدن زبان پی اچ پی شده است آسانی یادگیری آن است ... شما به راحتی میتوانید پی اچ پی را یاد بگیرید اما حتما باید از یک دوره ی آموزش جامع و کاملی استفاده کنید.

سن مناسب برای یادگیری پی اچ پی

محدودیت سنی نداریم برنامه نویس پی اچ پی هست ۱۵ ساله و برنامه نویس پی اچ پی داریم ۶۵ ساله !‌

پس اگر شما شخصی هستید که در محدوده ی سنی خاصی هستید و درباره ی یادگیری پی اچ پی تردید دارید بدانید که سن ملاک تعیین کننده برای یادگیری پی اچ پی نیست و همین الان شروع کنید !

از نظر سطح تحصیلات بهتر است حداقل دیپلم را داشته باشید چون برخی مسائل وجود دارد که کم هم نیست و باید بلد باشید تا به مشکل نخورید !

شاید شما هنوز دبیرستانی باشید و فکر کنید که من تا دیپلم را نگیرم نمیتوانم پی اچ پی یاد بگیرم ؟ جواب این است که شما میتوانید یاد بگیرید ولی برخی پیش نیاز ها را ندارید و بهتر است آنها را خودتان مطالعه کنید.

یادگیری پی اچ پی ( PHP ) را از کجا شروع کنیم ؟

بزارید با یه طنز شروع کنم !‌ اگر از من بپرسند از کجا شروع کردی ؟ من میگم از زمین های خاکی ! باور کنید برای شروع برنامه نویسی به ابزار خاص یا موقعیت های خاص نیاز نیست . یادگیری پی اچ پی خیلی ساده و خوب است ولی حتما باید با یک دوره ی آموزشی منسجم و خوب جلو بروید تا در وقت شما صرفه جویی شود.

اگر بخواهید بدون دوره ی آموزشی مناسب و شخصا خودتان پیش بروید زمان های زیادی را باید صرف درگیری های مختلفی بکنید و این یعنی هدر دادن زمان ! پس برای اینکه در زمان شما صرفه جویی شود و هرچه سریعتر پی اچ پی را یاد بگیرید حتما حتما حتما از یک دوره ی آموزشی با استاد خوب استفاده کنید تا سریعتر یاد بگیرید ... این تصور اشتباه هم در ذهنیت بعضی از افراد وجود دارد که دیدن ویدیو آموزشی یا رفتن سر کلاس آموزشی زمان خیلی زیادی میخواهد و احساس میکنند زمان را هدر میدهند درحالیکه برعکس است و اگر شما یک مبحث را یکبار خوب یاد بگیرید خیلی زمان کمتری صرف میشود تا اینکه ده ها بار به مشکل بخورید و در نهایت خودتان شخصا یاد بگیرید.

من یک دوره ی آموزش جامع و فارسی زبان به شما معرفی میکنم که توسط استاد با تجربه تدریس شده است و پیشنهاد میکنم.

دوره ی آموزش پی اچ پی بصورت کامل

دوره ی آموزش پی اچ پی ( PHP )

دوره ی آموزش پی اچ پی استاد نیکزاد از سایت آواسام بهترین گزینه هست و حتما پیداش کنید و ببینید. من این دوره را سالها پیش دیده ام و الان هم که دیدم بروزرسانی شده است و گویا امسال مباحث و جلسات خیلی زیادی به این دوره اضافه شده است و فکر کنم یک چیز بسیار عالی شده است.

یادگیری پی اچ پی ( PHP ) تا چه زمانی نیاز است ؟

سوالی که همیشه پیش می آید : من که پی اچ پی را شروع کردم تا کی باید آموزش ببینیم و در واقع کی در پی اچ پی عالی میشوم که نیاز به آموزش نباشد ؟‌

جواب این سوال این است که یادگیری زبان های برنامه نویسی هرگز نباید متوقف شود. هر روز باید زمانی حتی اگر شده زمان بسیار کوتاهی را باید برای مطالعه مباحث جدید و یادگیری اختصاص دهید.

دنیای برنامه نویسی بخاطر این که به تکنولوژی وصل است هر روز آپدیت میشود و اگر مدتی مباحث آموزشی نبینید میبینید که از همه عقب هستید و شاید در بازار کار هم حرفی برای گفتن ندارید.

ولی در ابتدای کار یادگیری پی اچ پی خیلی شدید است چون شما کلیت این زبان را یاد میگیرید ممکن است دو ماه اول را شدیدا به اموزش نیاز داشته باشید و سپس شما پی اچ پی را بلد هستید و نیاز نیست اموزش های قوی و طولانی داشته باشید ولی مطالعه ی کوتاهی در هر روز نیاز است تا بروز بمانید .

اگر تمایل دارید یک دوره ی آموزشی آنلاین ببینید حتما دوره ی زیر را در نظر داشته باشید :

دوره ی آموزش پی اچ پی بصورت کامل ( فارسی )

...

ساخت فروشگاه اینترنتی پرفروش مشابه digikala


چطوری یک فروشگاه اینترنتی بسازیم ؟

اگه دنبال آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی مشابه دیجیکالا هستید این مقاله را حتما تا آخر مطالعه کنید. من این آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی را براساس تجربیات خودم در حوزه ی برنامه نویسی نوشته ام که شما میتوانید به راحتی با مسیر ساخت فروشگاه اینترنتی آشنا شوید و یک فروشگاه اینترنتی شخصی برای فروش محصولاتتان داشته باشید.

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی مشابه دیجی کالا

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی مشابه دیجی کالا

قدم هایی در این مقاله ی آموزشی قرار داده شده است که بهتر است قدم به قدم جلو بروید تا در نهایت بتوانید یک فروشگاه اینترنت اختصاصی کامل داشته باشید که سرعت فوق العاده ای داشته باشد.

قدم ۱ − آشنایی با لاراول برای ساختن فروشگاه اینترنتی

شما میتوانید با لاراول یک فروشگاه اینترنتی کامل با سرعت بالا بسازید . لاراول یک فریمورک است که بعنوان محبوب ترین فریمورک برای ساختن سایت و انواع فروشگاه های اینترنتی هست . شما میتوانید با این آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با لاراول یک فروشگاه بسازید.

چرا باید لاراول را انتخاب کنید و وردپرس و ... را انتخاب نکنیم ؟

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی مشابه دیجیکالا با لاراول

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با لاراول

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار محبوب هست ولی برای کارهای فروشگاهی مناسب نیست شما میتوانید یک فروشگاه را با وردپرس راه اندازی کنید اما بعد از مدتی که بازدید کنند های سایت شما افزایش پیدا کرد وردپرس دیگر پاسخگوی نیاز شما نخواهد بود چون وردپرس برای این کار ساخته نشده است.

اما لاراول از آنجایی که برای هدف خاصی تولید نشده است میتوان آنرا به هر نوعی اختصاصی کرد و سرعت و امنیت بالاتری دارد. شما میتوانید از دوره ی آموزش ساخت فروشگاه مشابه دیجیکالا با لاراول استفاده کنید که یه دوره ی کامل هست و سورس کد آماده ی دیجی کالا را به همراه خودش دارد.

یکی از خوبی های این پکیج این است که به همراه خود سورس کد کامل دارد و شما میتوانید آنرا بدون دردسر نصب کنید و یک فروشگاه اینترنتی کاملی بالا بیارید. ما در یک شرکتی که بصورت گروهی روی پروژه ی ساخت فروشگاه آنلاین با لاراول کار میکردیم از این سورس کد استفاده کردیم عالی بود و من پیشنهاد میکنم.

قدم ۲ − آموزش ساخت اپلیکیشن فروشگاهی جهت فروش بیشتر

اگر شما با موفقیت بتوانید با دوره ی آموزشی که بالا قرار داده ام استفاده کنید و یک فروشگاه کاملی را بالا بیارید سپس میتوانید یک اپلیکیشن موبایل مشابه دیجیکالا هم بسازید. دلیل اینکه در این آموزش ساختن اپ را توصیه میکنم افزایش فروش است. هم اکنون هر شخصی یک موبایل متصل به اینترنت دارد فکر کنید گوشی یا تبلت این افراد فروشگاه شما نیز باشد این کار با نصب اپلیکیشن مخصوص شما مقدور خواهد شد.

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی مشابه دیجی کالا با کاتلین

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی مشابه دیجیکالا

ساختن اپلیکیشن فرایندی هست که باید طی کنید شرکت های برنامه نویسی معمولا دنبال چنین دوره و سورس کد هستند که آنرا به تیم برنامه نویسی خود تحویل دهند تا هرچه سریعتر فروشگاه اینترنتی را بالا بیاورند.

سورس کد موجود در دوره ی آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی مشابه دیجی کالا و اپلیکیشن دیجیکالا با کاتلین به شما کمک میکند تا یک اپلیکیشن موبایل بسازید.

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی مشابه دیجی کالا

البته زبان موجود در این دوره زبان برنامه نویسی جدید یعنی کاتلین هست که یه اپ موبایل فوق العاده سریع و عالی برای شما تولید میکند.

قدم سوم : سئو سایت فروشگاه اینترنتی

بعد از ساختن یک فروشگاه اینترنتی بهتر است روی سئو فروشگاه خود کار کنید چون بدون سئو عملا در گوگل جایگاه خاصی کسب نمیکنید. من اصول هایی برای آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی پیاده سازی کرده ام که به شما کمک میکند تا بتوانید فروشگاه خود را به راحتی راه اندازی کنید و تا مرحله ی فروش پیش بروید.

سئو سایت به مراحل زیر تقسیم بندی میشود :‌

۱ − تحقیق درباره ی کلمه ی کلیدی محصولات

۲ − تقویت کلمات کلیدی با بک لینک ها و ریپورتاژ ها

۳ − تولید محتوا در سوشیال مدیا مثل اینستا و تلگرام و ...

۴ − تجزیه و تحلیل درباره ی محصول

چهارمین قدم مهمترین قدم هست شما اگر بتوانید برای هر محصول یک تجزیه و تحلیل بنویسید فروش شما فوق العاده افزایش خواهد داشت و به راحتی میتوانید کسب و کار خود را در اینترنت رونق دهید.

تولید محتوا پادشاه سئو هست و گوگل اهمیت زیادی به این مسئله میدهد و اگر تولید محتوای خوبی داشته باشید مشتری ها را بسوی فروشگاه شما هدایت خواهد کرد.

آموزش پروژه محور ساخت فروشگاه اینترنتی با لاراول

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با لاراول

همه میدونیم بعد از اینکه طرح صیانت اگر اجرا بشه ، ممکنه فضای مجازی تعطیل شه یا محدود بشه و از الان باید به دنبال راه چاره ای برای مقابله با آن باشیم . بهترین و مفید ترین راهی که بعد از سال ها تجربه در زمینه ی فروشگاه های انلاین در فضای مجازی و سایت های فروشگاهی کسب کردم این بود که داشتن یک سایت فروشگاهی بسیار مهمتر و بهتر از یک پیج اینستاگرامی یا یک کانال تلگرامی است . دلیلش واضح است وقتی سایت فروشگاهی تاسیس میکنید صاحب امتیاز آن تماما خود شما هستید.

هر سود و هر ضرری به پای شماست و کلا ارباب فروشگاهتون خودتون هستید . ولی اینستاگرام برای یک شرکت خارجی و تلگرام برای یک فرد خارجی هست که شما نه ایشان را میشناسید و نه میدونید تحت دستور چه کسانی کار میکنند.

کافیست کوچکترین درخواستی را دولت آن کشور یا افراد پرقدرت به آن فضاهای مجازی بدهند آن زمان کسب و کار شما برای آنها اصلا اهمیت ندارد با یک دکمه تمام و کمال سرمایه گذاری ها و ارزشمندی های شما را از بین می برند بدون اینکه بتوانید کوچکترین اعتراضی را داشته باشید

اما وقتی شما صاحب یک سایت فروشگاهی هستید هیچ کسی حق ندارد انرا قطع کند مگر خود خود خودتان پس از الان به فکر ساختن یک سایت فروشگاهی انلاین باشید.


بهترین ابزار برای ساختن فروشگاه آنلاین چیست ؟


ساخت فروشگاه اینترنتی با لاراول مشابه دیجیکالا


برای ساختن قدرت مندترین سایت ها از یک زبان برنامه نویسی به نام php استفاده شده است و این زبان یک فریمورک قدرتمندی دارد که به شما اجازه میدهد به راحتی بتوانید یک سایت فروشگاهی کامل را پیاده سازی کنید که قدرت فروشگاه هایی مثل دیجی کالا را داشته باشد

ساخت فروشگاه با لاراول راحت است کافیست ابتدا لاراول را یاد بگیرید

من پیشنهاد میکنم دوره ی اموزش ساخت فروشگاه مشابه دیجیکالا با لاراول را ببینید.

لاراول که به انگلیسی Laravel نیز نوشته میشود بسیار قدرتمند تر از ابزارهایی مثل وردپرس و ... هست که همه به شما پیشنهاد میکنند.

این ابزار یک فروشگاه اختصاصی میسازد که اگر بخواهید چنین فروشگاهی را سفارش دهید یک تیم کدنویسی آنرا زیر صد میلیون تومان نمی نویسند.



سورس فروشگاه لاراول

تا حالا فکر کردید که سورس یک فروشگاه لاراولی را پیدا کنید چقدر راحت تر و سریعتر میتونید یک فروشگاه کامل بسازید ؟ من خبر خوبی واستون دارم من تونستم بعد از یک ماه جستجو سورس کد فروشگاه دیجیکالا با لاراول را پیدا کنم .

اگر قصد دارید یک فروشگاه اینترنتی کامل در اندازه ی فروشگاه اینترنتی دیجیکالا را بسازید و اپلیکیشن هم داشته باشه میتونید از دوره ی آموزشی ساخت دیجیکالا با لاراول به همراه اپلیکیشن سایت آواسام را تهیه کنید و ببینید چقدر شما را کمک میکند تا هر چه سریعتر بتوانید برنامه نویس لاراول شوید و یک فروشگاه برای کسب و کار خودتان بسازید.

6 چیز که قبل شروع پایتون (Python) باید بدانید

نکاتی که درباره ی برنامه نویسی پایتون باید بدانید

6 چیز که قبل شروع پایتون (Python) باید بدانید

پایتون یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی است که با آن میتوانید مهارت های شغلی خود را ارتقا دهید .

بسیاری از بزرگترین وب سایت های جهان از پایتون استفاده می کنند و شغل های زیادی نیز وجود دارد که می توانید با مهارت های پایتون به دست بیاورید. اما قبل از شروع کار ، چه چیزی را باید بدانید؟

با بیش از چهار سال تجربه تدریس پایتون ، متوجه شدیم که ۶ مورد وجود دارد که همه دانشجویان جدید Python باید قبل از شروع یادگیری پایتون بدانند.

1 - تفاوت میان Back-End و Front-End را بدانید .

تفاوت بک اند و فرانت اند در پایتون را باید بلد باشید

تفاوت بین Back-End با Front-End چیست ؟ شاید قبلا این مفاهیم را بارها و بارها در اینترنت یا از افرادی که در برنامه نویسی وب مشغول هستند شنیده باشید .

ممکنه این مفاهیم برای بعضی ها سخت به نظر برسه ولی حقیقتا یادگیری اینها خیلی ساده هستند .

اگر بعنوان یک کاربر استفاده کننده یک وب سایتی را مشاهده کنید شما بخش Front-End آنرا میبینید . تصاویر ،‌لینک ها ، متن ، موسیقی ، ویدیو یا هرچیزی که در ظاهر سایت است Front-End در نظر گرفته میشوند .

فرانت اند یا Front-End یک وب سایت با زبان JavaScript ، Html و Css نوشته میشود . همین !

برخلاف Front-End که در ظاهر وب سایت است Back-End پشت ماجرا به کار خود ادامه میدهد و از دید کاربران بیرونی مخفی است .

کدهای Back-End عملیات اصلی وب سایت یا اینکه چه کارهایی انجام پذیرد را انجام میدهد . همچنین عملیات کار با پایگاه داده ی وب سایت برعهده ی کدهای Back-End است . برخی از زبان های برنامه نویسی که برای بک اند یا Back-End کاربرد دارند : Python, Ruby, PHP, C, و Java .

2 - توانایی های زبان پایتون ( Python ) را درک کنید

کاربرد های زبان برنامه نویسی پایتون

پایتون برای برنامه نویسی Back-End ، تحلیل داده ، دسترسی به داده های API ، یادگیری ماشین و برای انجام وظایف تکراری بسیار کاربردی است .

اینستاگرام از فریمورک جانگو ( Django ) زبان برنامه نویسی پایتون استفاده میکند .

3 - نصب پایتون ( روی سیستم عامل ویندوز ، مک یا لینوکس )‌

نصب پایتون روی سیستم عامل مک لینوکس و ویندوز

وقتی پایتون رو کامپیوترتان نصب نباشد شما نمیتواند آنرا یاد بگیرید پس قبل از هر کاری پایتون را نصب کنید . البته نسخه ی ۲ پایتون بصورت پیش فرض روی بعضی سیستم عامل ها مثل مک و لینوکس نصب است اما برای پایتون ۳ شما باید آنرا خودتان نصب کنید .

خب اینجاست که شما به راحتی میتوانید به سایت دانلود پایتون بروید و زبان مناسب سیستم عامل خود را دانلود و نصب کنید .

4 تفاوت پایتون 2 با پایتون 3 - بررسی تفاوت

تفاوت پایتون نسخه ی 2 با پایتون نسخه ی 3

اینطوری فکر کنید . پایتون ۲ میراث است و پایتون ۳ آینده ! خب به نظرتون باید از کدوم استفاده کنیم ؟‌

پایتون ۳ مطمئنا باید استفاده شود هرچند خیلی از شرکت ها هنوز هم از پایتون ۲ استفاده میکنند و به نسخه ی جدید ارتقا پیدا نکرده اند .

دلیل اینکه خیلی شرکت ها از پایتون ۲ به پایتون ۳ کوچ نکرده اند این است که در نسخه ۳ پایتون بسیاری از بخش های اصلی زبان تغییر پیدا کرده است . این شرکت ها دو راه بیشتر ندارد یا در پایتون ۲ باقی بمانند یا سیستم خود را از نو بنویسند .

وب سایت های جدیدی که با پایتون نوشته میشوند معمولا با نسخه ی ۳ پایتون هستند .

این اطمینان را داشته باشید در آینده شرکت هایی هم که با پایتون ۲ کار میکنند به نسخه ی ۳ کوچ خواهند کرد و اگر شما بعنوان یک مبتدی میخواهید پایتون را شروع کنید بهتر است از نسخه ی ۳ شروع کنید .

5 - موقعیت هایی شغلی که برای پایتون ( Python ) وجود دارد را بشناسید

موقعیت های شغلی زبان برنامه نویسی پایتون

اگر پایتون را یاد بگیرید میتوانید بعنوان برنامه نویس پایتون شغل های خوبی پیدا کنید شاید در فیسبوک با حقوق ۱۵۰ هزار دلار در سال استخدام شدید . اگر نمیخواهید توسعه دهنده باشید شغل های دیگری هم هست که پایتون برای آنها نیاز است .

امروزه روزنامه نگار ، دانشمندان ، پزشکان و مدیران محصول از پایتون استفاده می کنند.

6 - شما میتوانید، بدون اینکه همه چیز را درباره ی زبان پایتون بدانید یک توسعه دهنده ی پایتون شوید

یادگیری پایتون بدون اینکه کدنویسی کامل پایتون را بدانید

یک چیز که همه از شروع زبان پایتون میترسند این است که باید کل این زبان را مسلط شوند در حالیکه اینطوری نیست .

در واقع هیچ برنامه نویسی نیست که بگوید من تمام پایتون را بلدم شما فقط بخش هایی از پایتون که نیاز کار شماست بلد باشید کفایت میکند .

چیزهای جدید به مرور و در حین انجام پروژه نیز یاد میگیرید و هر چقدر کار کنید بیشتر پیشرفت خواهید کرد .

نتیجه گیری کلی درباره ی ۶ نکته پایتون ( Python )

در کل مهم نیست که اکنون شما کجا هستید و در چه وضعیتی . پایتون را بلدید یا نه . مهم این است که این ۶ نکته ی بالا را باید بدانید .

برای یادگیری پایتون عجله کنید این زبانی است که همه جا کاربرد دارد و گسترده است اگر رفتید لینوکس به درد میخوره اگر ویندوزی بودید باز به درد میخوره اگر مک هستید بازم میتونید باهاش کار کنید اگر وب سایت یا فروشگاه آنلاین میخواهید بسازید پایتون کمکتون میکنه

.

منبع :‌ آموزش زبان برنامه نویسی پایتون در آواسام

.

1